Sådan mindsker du smerter ved hælspore

Fødderne er dit personlige transportmiddel til at komme rundt, og smerter i fødderne er derfor en stor gene. Hælspore er et af de hyppigste fodproblemer, som mange personer oplever, men dette problem behøver ikke at være et vedvarende problem. Gennem træning og behandling kan du blive fri for hælspore, så du kan få en hverdag uden gener samt kunne udøve den sport, som du ønsker.

fysioterapi

Træn din hælspore væk

Nyt studie viser, at der er en stor effekt i forebyggelse og behandling af hælspore gennem træning, så du kan blive fri for hælspore. Her kan du med en simpel øvelse slippe af med smerten, hvis du udfører øvelsen hver anden dag i mindst tre måneder. Øvelserne vil gøre dig smertefri, og du kan sandsynligvis forebygge mod, at hælsporen opstår igen ved at fortsætte øvelsen efter, at smerten er væk.

 

Sådan lærer du øvelsen korrekt

Til øvelsen skal du brug et trappetrin eller andet, som du kan stå på, hvor du skal udføre hælløft 36 gange for at få den ønskede effekt. Der skal holdes henholdsvis tre sekunders pause og derefter to gange to sekunders pause i de forskellige stillinger, hvor det er vigtigt, at dette gøres korrekt. Det kan medføre mere skade end gavn, hvis træningsøvelser udføres forkert. Af den grund er det en god idé at søge hjælp hos en professionel fysioterapeut fra Ballerup, som kan lære dig øvelsen på korrekt vis. Du kan efterfølgende selv udføre øvelsen derhjemme eller i forbindelse med sport i mindst tre måneder.

 

Suppler træningen med fysioterapeutisk behandling

Du kan få din hælspore til at gå endnu hurtigere væk, hvis du supplerer din træning med fysioterapeutisk behandling. Her vil der være fokus på at behandle og begrænse din nuværende hælspore, så du hurtigere blive smertefri.

 

Få styr på alle skavanker på samme tid

Andre øvelser til eksempelvis knæsener og akillessener kan også fjerne ømhed og smerte, hvor behandling med fysioterapi også hjælper hele din krop til at blive smertefri endnu hurtigere. Du kan derfor få en langt mere velfungerende krop ved at tage kontakt til en fysioterapeut i dit område, hvor du gennem massage og træning med fysioterapeuten samt træning derhjemme gradvist vil blive smertefri og opleve en større bevægelsesfrihed, der vil øge din livskvalitet. Du kan således mindske dine smerter ved hælspore samt slippe for andre skavanker på samme tid ved at få fysioterapeutisk behandling af hele din krop samt udføre de anbefalede øvelser, så hele din krop bliver velfungerende.

 

Fysioterapien

Centrumgaden 1

2750 Ballerup

44653618